søndag 23. januar 2011

Prosjekt spisestue/vitrineskap.

Da var jeg tilbake,etter en liten pause på bloggfronten!!Gøy å blogge litt igjen:).
I det siste har vi vært mye syke, så da har vi vært mye hjemme..Når jeg er mye hjemme, finner jeg alltid nye prosjekt...Stakkars kjære mannen min!!Spisestuen og skapet som hører til, har jeg vært lei av lenge.Da vi flyttet fra leiligheten, og inn i huset var jeg usikker på om jeg skulle ta det med.Men en kan ikke kjøpe alt nytt på en gang!Så derfor ble det med i flyttelasset...Her en dag kom jeg innom en blogg,og hun som blogget hadde omtrent samme skapet som oss.Det var så lekkert!!Hun hadde malt i en grå/svart farge, og dette satte griller i hodet mitt...Skapet finner du her, http://braatenstranden.blogspot.com/search/label/vitrineskapet.
Så nå i vår skal jeg og mannen i gang med prosjekt "spisestue og vitrineskap".Gleder meg!!Nå er fargen rød-brun.Jeg er sikker på at litt maling vil gi hele stuen et helt annet uttrykk...




Annonsebilde




Blir det mislykket,så skal vi likevel bytte det ut om etpar år..Noen som har gode tips til oss?Annet enn å pusse det godt ned,grunne og bruke gode pensler og GOD tid???
Bra at mannen har god "malingstålmodighet"...(Sånn at vertfall en av oss har det....hihi))

                                           Ønsker deg en fin uke!!

1 kommentar:

  1. Hei!

    Takk for hyggelig kommentar. :)

    Først vasket jeg det med sterkt salmiakkvann, så pusset jeg lett over med finfint sandpapir. Husk å dra det i samme retning som treet går. Dette gjorde jeg to-tre ganger. Tilslutt gikk jeg over med klut med rødsprit. Da ble det skikkelig matt. Jeg grunnet det med oljebaserte heftgrunn. Jeg brukte oljemaling, fargene sotgrå og eggehvit. Ett lite tips, dra over med en fordriver. Dette gir ett utrolig fint resultat. Ser neste ut som det er spraylakkert. :)

    Lykke til! Om det er noe jeg har glemt så er det bare å spørre igjen!

    Ha en fin kveld!

    SvarSlett